İmplant

İmplant Kimlere Yapılabilir?

Ağzındaki diş eksikliklerinin giderilmesini isteyen ve bazı kriterlere sahip olan herkese implant yapılabilir. Bu kriterlerden biri eksik diş veya dişlerin olduğu bölgedeki kemiğin durumudur. Implantın sağlam ve sağlıklı olarak yerleşip tutunabilmesi için, bu bölgede yeterli kemik yüksekliği bulunmalıdır. Ayrıca hastanın ağız bakımı iyi olmalı, dişeti problemleri ve iyileşmeyi olumsuz etkileyecek bir rahatsızlığı bulunmamalıdır.

İmplantlarin hizmet etme prensibi nedir?

Kemik içine yerleştirilen implantlar, yaklaşık 6-8 hafta sonra (bu süreç 2-3 haftaya kadar indirilebilir) kemik ile kaynaşıp, protezlerin yükünü taşıyabilir duruma gelirler. Bu sürenin sonunda, hekiminizin sizin için kullanmayı uygun gördüğü implant sistemine göre implant üstü protezlerin yapımına başlanıp, fonksiyon ve estetiğin istenilen düzeyde sağlanması mümkün olacaktır.

Dental implant yerleştirilmesi için gerekli olan koşullar nelerdir?

Çene gelişimini tamamlamış ve genel sağlık durumu iyi olan kişilerin tümünde diş eksikliklerinin giderilmesi için dental implantlar kullanılabilir. Implant uygulanması için temel gereksinimler yeterli kemik desteğinin var olması, iyi ağız bakimi ve bozuk olmayan bir yara iyileşme kapasitesidir. Implant ameliyatının başarılı olabilmesi için daha önceden doğal dişlerin tedavi edilmesi ve varsa diseti rahatsızlıklarının ortadan kaldırılması gerekmektedir. Bunun yani sıra uzun süreli başarılar için iyi bir ağız bakimi ve diş fırçalaması gerekmektedir.

İmplant tedavisi görmek için yeterince sağlıklı mıyım?

Genel olarak normal diş çekimi yapılabilecek kadar sağlıklı olan hastalar implant tedavisi yaptırmak için de sağlıklı kabul edilirler. Çok nadir görülen bazı genel sağlık problemlerine sahip olanların dışında implant uygulanması mümkün olmayan insan yoktur. Bu durum diş hekiminiz ile görüşmenizin sonrasında açıklık kazanacaktır.
Bunun ötesinde, çene kemiğinin yapısı ve implant yerleştirilebilecek kemik miktarı, implant uygulaması yapılıp yapılamayacağını belirler. Ancak, ileri cerrahi tekniklerin gelişmesi ile implant uygulanamayacak hasta neredeyse kalmamıştır.

İmplant tedavisi nerede ve nasıl yapılır?

Bu tip bir tedaviye başlamadan önce yeterli ve doğru bilgi almanız, her şeyden önce, kendi sağlığınız açısından gereklidir. Kliniğimizde çalışan tüm hekimler hastaların doğru bilgilendirilmelerinin en doğal hakları olduğuna inanmaktadır. Implant tedavisi, doğru seçilen vak’alarda ve usulüne uygun yapıldığı takdirde, hastaların yasam kalitesini arttıran ve yüz güldüren bir tedavi yöntemidir. Bu muayene sırasında tedaviye uygun bir hasta olup olmadığınızın ortaya çıkması için implantları yerleştirecek, üzerinin protezini yapacak ve daha sonraki periyodik dişeti bakımını üstlenecek uzman hekimlerin sizi muayene etmesi en doğru yöntemdir. Bu muayene sırasında sizden genel sağlık durumunuz hakkında bilgi alınacak ve gerekli görülürse birtakım tahlilleri yaptırmanız istenebilecektir. Bu asama da ayrıca çeşitli röntgen incelemeleri ve ağzınızın modellerinin elde edilmesi gerekebilecektir.

İmplant tedavisi için yeterli destek kemik olup olmadığı nasıl anlaşılır?

Klinik muayene ve röntgen hazırlıkları yeterli kemik olup olmadığını ortaya koyan tetkiklerdir. Ancak sınır  vak'alarda çene kemiğinin 3 boyutta kalınlığını bilmemizi sağlayan bilgisayarlı tomografi (CT) tetkikleri gerekebilir.

İmplant tedavisine karar verdim ancak yeterli kemik dokusu yoksa alternatiflerim nelerdir?

Günümüz cerrahi teknikleri ve kullandığımız malzemeler kemik olmayan bölgelerde de kemik yaratmamızı sağlayacak seviyelere ulaşmıştır. Bu nedenle bölgede kemik olmaması eskiden olduğu kadar kritik değildir.

İmplant uygulanması sırasında gözlenebilecek riskler nelerdir?

Doğru planlanmış ve deneyimli hekimler tarafından yapılan implant uygulaması risklerinin, bir diş çekimi sırasında karşılaşılabilecek risklerden farkı yoktur. Ancak özellikle operasyondan hemen sonraki erken dönemde hekiminizin önerilerine uyulması ve ağız bakımına özen gösterilmesi gerekmektedir.

İmplant uygulanması sırasında gözlenebilecek riskler nelerdir?

İmplantlar üstüne yapılacak protezler nasıldır?

Implantlar üzerine yapılacak protezler vak'anın özelliğine göre değişik tipte olabilir. Yani bunlar kolayca temizlenmesi amacı ile hasta tarafından çıkartılabilecek şekilde olabileceği gibi ancak diş hekimi tarafından çıkartılabilen sabit protezler olarak da planlanabilir. Her iki planlamanın da kendilerine göre farklı avantajları söz konusudur ve sizin için uygun olan tasarımı hekiminiz tedaviniz başlamadan önce size ayrıntıları ile anlatacaktır.

İmplant tedavisi hangi dişsizlik durumunda ne avantajlar sunar?

A) Alt çenede tamamen dişlerini kaybedip protez taşıyan hastalar:
Alt çene tam dişsizlik durumlarında hem protezin küçük olması, hem de dil gibi hareketli bir organın bulunması hastalarımızın sıkça protez hareketinden, protez vuruğundan ve iyi çiğneyememe sıkıntılarından yakınmalarına neden olur. Bu hastalarımız da implantların uygulanması yukarıdaki tüm şikayetleri ortadan kaldırdığı gibi kemiğin erimesini de durdurmaktadır.

B) Üst çenede tamamen dişlerini kaybedip protez taşıyan hastalar:
Üst protezler alt çene protezlerine oranla daha az hareketli, daha tutucu ve daha dengeli olsalar da, protezin damağı kapatmak zorunda olan tasarımı tat alma duygusunu azaltıp mide bulantısına neden olabilmektedir. Implant tedavisi bu sıkıntıların ortadan kalkmasını sağlar.

C) Alt ya da üst çenede dişlerinin bir kısmını kaybetmiş hastalar:
Bu hastaların şikayeti kancalarla tutunan protezin (modern protez) estetik olmayan görüntüsü, ya da köprü yapılabilmesi için sağlam dişleri kestirme zorunluluğu olabilir. Implant tedavisi estetiği sağlarken komsu dişlerin hasar görmesini de önler.

D) Tek dişini kaybetmiş hastalar:
Bu hastalar tek bir diş boşluğunun doldurulması için en az komsu iki dişin küçültülmesi seçeneği ile karsı karsıya kalan hastalardır. Diş üzerinde yapılan en ufak bir dolgu işleminin bile (ne kadar dikkatli yapılırsa yapılsın) ilgili dişi rahatsız etme riski vardır. Tek bir implantın yerleştirilmesi, komsu dişlere müdahale zorunluluğunu ortadan kaldırdığı gibi çoğu zaman daha estetik ve fonksiyonel sonuçların ortaya çıkmasına da neden olur.

Site içeriğinde bulunan bilgiler hastalarımızı bilgilendirme amaçlıdır, kesinlikle hekimin hastasını tıbbi amaçla muayene etmesi veya tanı koyması yerine geçmez.