Diş Beyazlatma

Diş Beyazlatma dişlerin yapısında (mine ve dentin tabakasında) oluşan renklenmeleri giderme işlemidir. Su anda bilinen iki diş beyazlatma yöntemi vardır.

1. Ev tipi( Home Bleaching)

2. Muayenehane tipi (Office Bleaching)

1.Ev tipi (Home Bleaching)

Hastanın kendisi tarafından evde uygulanan diş beyazlatma işlemidir. Basit düzeydeki renklenmelerde tercih edilir. Bu işlemin yapılabilmesi için hastadan bir ölçü alınarak ağız modelinin çıkarılması gerekmektedir. Bu model üzerinde şeffaf ve elastik bir kılıf hazırlanır. Bu kılıfın içerisine dişhekimi tarafından verilen diş beyazlatıcı jel konularak hastanın kendisi tarafından ağzına takılır. Evde diş beyazlatma yöntemi genellikle gece veya hafta sonları uygulanır.

2. Muayenehane tipi (Office Bleaching)

Klinikte ve hekim kontrolünde yapılan beyazlatmadır. Burada kullanılan ilaç ev tipinde kullanılana oranla daha yüksek konsantrasyondadır. Bu sayede tedavi süresi çok daha kısalacakken, hassasiyet riski artabilmektedir. Ortalama bir saat içinde sonuca ulaşılmış olur.

Diş Beyazlatma Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

• Hastada az ya da çok hassasiyet görülebilir.  Bu hassasiyetler geçicidir,1–3 gün arasında kaybolurlar. İlk gün gerekli olursa ağrı kesici kullanılabilir.
  • İlk birkaç gün aşırı soğuk ya da sıcaktan kaçınılmalıdır.
  • Sigara, çay, kahve, çikolata, kırmızı şarap, vişne, karamel gibi renklendirici ürünler işlem bitimini takiben en az 3-4 gün süreyle kullanılmamalıdır.
  • Beyazlatıcı diş macunu kullanımı da beyazlatma etkisini uzatacaktır. İçerisinde aşındırıcı bulunan diş macunları veya diş tozlarının kesinlikle kullanılmamalıdır. Aşındırıcılı ürünler belirli bir süre sonra hem renkleşmeye hem de hassasiyete sebep olurlar.
  • Günde en az 2 kere diş fırçalanmalı, 6 aylık düzenli kontrollerini yaptıran, sigara kullanmayan ve aşırı çay kahve tüketmeyen hastalarda yapılan beyazlatmanın etkisi uzun süre korunur.
  • Bu kurallara uymayan hastalarda geri dönüş olabilir, geri dönüş sonucunda yeniden beyazlatma işlemi yapılabilir.

Site içeriğinde bulunan bilgiler hastalarımızı bilgilendirme amaçlıdır, kesinlikle hekimin hastasını tıbbi amaçla muayene etmesi veya tanı koyması yerine geçmez.